pondělí 9. září 2013

10 nejpřeceňovanějších destinací na světě podle protiváků z Rough Guides

Hledání informací před cestou je pro mě většinou nejdřív zábava a jak zabředávám do dalších a dalších detailů a věcí, který by mi neměly uniknout, začínám bláznit. Hledám víc a víc článků, píšu si poznámky do mapiček, sjíždím všechny videa z danýho místa - včetně těch, co snad točili psi na digitální hodinky nebo co, až se na to nakonec vykašlu. A s pocitem, že je vlastně jedno, co uvidíme, hlavně když náma ta místní atmosféra trochu nasákne, odkládám průvodce až na další kolo v letadle. Protože každý místo má svý neopakovatelný genius loci. A proto mě tenhle článek trochu nadzvedl.




Na stránkách průvodců Rough Guides, který patří mezi mý oblíbený, jsem narazila na článek 10 nejpřeceňovanějších míst na světě - jak jste je zvolili vy. V tomhle přísným seznamu od nejmenšího po největší opruz figuruje Bali, Benátky, Las Vegas, Barcelona, Londýn, Bangkok, Paříž, Los Angeles, Dublin a Dubaj. Nemůžu posoudit všechna místa, ale byla jsem v pěti z nich, a každý mě svým způsobem nadchlo a něco málo naučilo. 

Musím se přiznat, že o Los Angeles jsem měla trochu pochybnosti, ale přesvědčili mě Venice beach a Písí, která mi řekla, že jako chuďas si LA prostě moc užít nemůžu, ale že mu mám dát další šanci, až budu v balíku. Tak teda jo, výlet číslo dvě je v pořadí. 

Zajímalo mě, kdo v takovýhle anketě hlasuje. Ukázalo se, že například uživatel @Reevole je vcelku upřímný a má sebekritický nadhled. V anketě popsal Bali jako místo, který je strašný, drahý, znečištěný, plný nepříjemností, s hrozným jídlem a kde mu ještě naúčtovali opuštění země. Reevole na Twitteru zvměstnal svou osobnost do výstižnýho slůvka an Arse. Zrovna na Bali jsem před několika dny slyšela tolik chvály, že jsem začala přemýšlet o přebukování letenek. 

Mám pocit, že spíš než místa se přeceňujou turisti. Doma si koupí jeden ze sto milionů (oficiálně udávaný počet) výtisků Lonely Planet, který má na hřbetě napsáno, že objevuje neprozkoumaný trasy, a pak jsou naštvaní, že se nedostavila slibovaná divočina. Ty nepříjemnosti, hrozný jídlo a drahota už jsou potom prostě jen karma. 


Žádné komentáře:

Okomentovat